Zadnje novosti...
Uvjeti korištenja i pravila privatnosti
© Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu

Giacomo Puccini: Madama Butterfly

16

ožujak

Dirigent: Ivan Hut
Redatelj i dramaturg: Marin Blažević
Scenograf i oblikovatelj svjetla: Alan Vukelić
Kostimografkinja: Sandra Dekanić
Korepetitor: David Vuković
Zbor pripremili: Sofija Cingula i Ivan Batoš
Kiparske radove izveo: Ivan Duić

Inspicijent: Vedran Dervenkar

Premijera 16. ožujka 2024.

Predstava traje oko 140 minuta s jednom stankom

Ansambl:

Cio-Cio-San, Madama Butterfly: Anamarija Knego
Benjamin Franklin Pinkerton: Bože Jurić Pešić
Sharpless/Bonzo/ Il Commissario: Jurica Jurasić Kapun
Suzuki: Dora Jana Klarić
Goro: Mislav Lucić
Kate Pinkerton: Gabriela Hrženjak
Dijete: Vito Godec
Polaznici Kazališnog studija mladih: Rafael Barulek, Đana Poštenik, Gabriela Bešlić, Tina Košćak, Rita Mendek

Komorni zbor Odsjeka za glazbu i medije Sveučilišta Sjever: Anett Glavak, Sara Pavković, Petra Abramović, Ivana Brkašić, Paula Kolarić, Valerija Marković, Klara Šimunović, Arian Bocek, Dominik Gabud, Antonio Hranić, Juraj Kovač, Renato Krizman, Marin Mikić, Demian Puškarić, Neven Stipčić, Tin Kumrić, Hrvoje Matak

Orkestar: Dunja Bontek, violina; Ivana Šambar, violina; Natalia Anikeeva, viola; Krešimir Lazar, violončelo; Helena Babić, kontrabas; Lucija Stilinović, flauta; Jelena Ilčić, oboa; David Horvatić, klarinet; István Mátay, fagot; Ksenija Reljić, rog; Tomislav Ratković, truba; Hana Paraušić, harfa; Fran Krsto Šercar, udaraljke; Mario Čavlek, udaraljke

Koprodukcija Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu i Kazališta Marina Držića Dubrovnik.

“Duše koje osjećaju kao mi, a sastoje se od nade i iluzije”, stvaraju scenski svijet Puccinijevih opera, koji i danas toliko volimo i uranjamo u njega svojim srcem i dušom. Sudbina japanske mlade djevojke/gejše koja ne doživi ispunjenje svoje ljubavi unatoč silnoj vjeri u snagu i smisao međusobnih osjećaja, jedna je od najomiljenijih opera uopće i najtrajnijih opernih tragedija, dio tzv. željeznog opernog repertoara.  Praizvedena 1904. u milanskoj Scali, Madama Butterfly nastala je prema dramskom predlošku Davida Belasca, čiji su motivi ljudskog nadanja i slomljenih snova duboko potresli i inspirirali Puccinija. Priča o mladom paru koji se strastveno zaljubljuje, a ne može ostati zajedno, u srži je bezvremenske recepcije i bliskosti koju s ovom pričom osjećamo, a Puccini glazbenom delikatnošću kreira s nježnošću i razumijevanjem  sve likove, čineći ih opipljivim ljudskim bićima. Uz Puccinijevu glazbu, iznimna otvorenost mnogim interpretacijama svakako je trajni zalog za budućnost operne priče o Madame Butterfly, čija ranjivost i bujica iskrenih emocija tako lijepo i istinski sugerira vječni sukob glave i tijela, snova i realnosti, magije trenutka sada i ograničenja “sutra”, identiteta i žrtvovanja.  Otvarajući istovremeno i za nas prostore interpretacija naših vlastitih emotivnih povijesti i snova.

Vesna Đikanović

Riječ redatelja:

Madama Butterfly je operna drama o ženi kojoj oduzimaju dijete. Madama Butterfly je operna drama o ženi koja si oduzima život nakon što joj oduzmu dijete. Kako uopće pristati takvu opernu dramu udaljiti od naše današnjice, odmaknuti u prošlost i otputiti na Daleki istok? Naša predstava Madame Butterfly naglašava uznemirujuću, upravo opasnu blizinu tragedije naslovnog ženskog lika. Naša Cio-Cio-San je suvremena žena. U Hrvatskoj, u Japanu, u Varaždinu, Dubrovniku, Tokiju, Nagasakiju, svugdje. Danas, oduvijek. Zar zauvijek?