1. Emmerich Kálmán: Grofica Marica (13+)
Redatelj: Dejan Jakovljević
Varaždinska premijera: 23. rujna 2023., Velika scena
U izvorniku Gräfin Mariza, opereta u tri čina mađarskog skladatelja Emmericha Kálmána, s njemačkim libretom Juliusa Brammera i Alfreda Grünwalda praizvedena je 1924. godine. Omiljeni operetni naslov naslov postavljamo u koprodukciji s Operom b.b. Među solistima su Lidija Horvat Dunjko, Ronald Braus, Nenad Tudaković, Irma Dragičević, Blanka Tkalčić…Kultni naslov među varaždinskom publikom publikom postavljamo u godini u kojoj slavimo 150 godina od otvaranja zgrade kazališta.
2. Kristian Novak: Slučaj vlastite pogibelji (14+)
Redatelj: Ivan Plazibat
Premijera: listopad 2023., Velika scena
Kristian Novak, jedan od najznačajnijih suvremenih hrvatskih pisaca napisao je za Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu tekst koji će biti jedan od centralnih dramskih događaja iduće sezone. Novak je autor uspješnih i nagrađivanih romana Črna mati zemla, Ciganin, ali najljepši“ te manje poznatoga prvijenca „Obješeni“. Posljednja dva romana izazvala su oduševljenje i kritike i publike. Kajkavski ima veliki kapacitet za konflikt i komično, ali kod Novaka još veći kapacitet za ozbiljnu emociju, pa i tragiku. Tema je neriješeno ubojstvo koje priču vodi u smjerovima koji otkrivaju društvene i intimne traume.
3. Varaždinski folklorni ansambl i Damir Martinović Mrle (14+)
Koreograf i redatelj: Tim Hrvaćanin
Premijera: prosinac 2023., Velika scena
HNK ovim koprodukcijskim projektom ulazi u istraživačku, inovativnu umjetničku suradnju s Varaždinskim folklornim ansamblom, reprezentativnim plesnim ansamblom koji 2023. godine slavi 25 godina postojanja. Projektom se povezuje tradicija i suvremeno na više razina, ispituju granice izvedbenosti, eksperimentira s autentičnim potencijalom nasljeđa u odnosu na motive suvemenih glazbenih, plesnih i glumačkih izvedbenih mogućnosti. Ansambl je jedna od rijetkih udruga u gradu koja se neprestano potvrđuje na međunarodnoj sceni i kontinuirano od 1998. godine promovira grad Varaždin u inozemstvu, nastupajući od 1998. do 2015. godine na 89 festivala u 20 europskih država.
4. Sad i nikad više, balet – koprodukcija s HNK Ivan pl. Zajc Rijeka (14+)
koreografi: Maša Kolar, Jeroen Verbruggen
BALETNI DIPTIH: ADAM I EVA I ZA NIKAD
Premijera: listopad/studeni 2023., Velika scena
Novi baletni projekt koreografkinje Maše Kolar Adam i Eva nudi suvremeno čitanje Krležinog istoimenog dramskog djela koje je prvi puta objavljeno točno prije 100 godina.U želji da proširi temu fatalnih ljubavnih sudbina Čovjeka i Žene, Maša Kolar postavlja radnju u suvremeniji ambijent klupske plesne scene, gdje potraga za utopijom i potreba za eskapizmom paralelno crpi kako ljubavni par, tako i kolektivnu zajednicu koja u današnjoj svakodnevnici više ne vidi smisao.Za ovu inscenaciju Kolar se također inspirirala karnevalesknim motivima ovog dramskog opusa, počevši od grotesknih i hiperboliziranih kretnji i ekscentričnosti likova, preko karnevalizirane odjeće, sve do osvrta na današnju duševnu i društvenu stvarnost. U dramatizaciji, kako baleta tako i njegovog vokabulara, želi se predočiti jaka psihologizacija glavnih likova uz rasplesavanje kolektiva koji svoj ideal traži u slobodi i sreći plesanja te uživanju u vlastitim tijelima. Postoji osjećaj sigurnosti uz očekivanje i jamstvo neprekidnog ponavljanja ciklusa, na primjer četiri godišnja doba svake godine. Ipak, godina je dragocjeno vrijeme koje prolazi pored nas i koje nikada nećemo moći vratiti. Postavite ga u (izložbenu) bijelu panoramsku kutiju, s dva postolja koja na veličanstven način predstavljaju entitete povezane sa svakim ciklusom. Zaštićeno, iza zamućenog stakla, naglašavajući dragocjenost i očuvanost. Ipak, staklo ostaje krhko. Želja je koreografa proslaviti krhku prisutnost ove nesigurne sobe, s određenom satirom kao utjehom za prolaznost vremena, sve se mijenja i ništa nije zauvijek… Nježni podsjetnik da je svaki dan dar za slavlje.
5. William Shakespeare: San ivanjske noći (14+)
Redatelj: Paolo Magelli
Premijera: studeni 2023., Velika scena
San Ivanjske noći je jedna od najpoznatijih fantastičnih komedija Williama Shakespearea. Novi naslov varaždinskog kazališta u vremenu u kojem se čini da je realitet nepopravljiv pokazuje se scenski izazovnim. San ljetne noći razrađuje nadrealnu transformaciju ljudskog u neljudsko, s vjerom u emociju, utopiju jer je tema apsurdnost življenja. Zbog čega se odustaje od mogućnosti promjene? Shakespeare daje misliti o drukčijoj vrsti kazališne iluzije, kao i odnosu tijela i razuma. Ono što je u osnovi humora, ljubavi i fantastične dramatizacije pretvara se u satiru koja razotkriva i ismijava duboko podmuklu političku i društvenu strukturu.
6. Tanja Šljivar: Režim iscjeljenja (16+)
Redatelj: Bojan Đorđev
Premijera: prosinac 2023., Scena Rogoz
Bojan Đorđev je autor, redatelj i izvođač brojnih projekata u Beogradu, Zagrebu, Beču, New Yorku, Amsterdamu, Zürichu Stuttgartu Gentu i Lyonu. Njegovi interesi u kazalištu i performansu uključuju kolektivno autorstvo, post-dramski tekstualni/jezički performans i teorija-kao-praksa. U varaždinskom HNK režirat će tekst Režim iscjeljenja Tanje Šljivar , nagrađivane i međunarodno izvođene dramske spisateljice. U tekstu se isprepliću ljudska potraga za smislom i potraga za iscjeljenjem tijela u postpandemijskoj, distopijskoj budućnosti. U jednom takvom društvu, i vjera u zapadnu medicinu i ideja o nepovredivosti i integritetu tijela zaostaci su daleke prošlosti.
7. Tamara Kučinović: Šapat duše (11+)
Lutkarsko dramski projekt
Premijera: prosinac 2023., Scena Rogoz
Predstava Šapat duše autorski je projekt Tamare Kučinović. U vrijeme neizvjesnosti, podrhtavanja svijeta, razaranja ljudskih duša, kidanja struna obitelji, gubitka najbližih, bezosječajnog otimanja identiteta onima koji traže bolji život, onima koji bježe iz svojih domova, možemo učiniti samo jednu stvar, progovoriti o njima, i vratiti im njihova lica, osobnosti i sudbine. Problem izbjeglištva sigurno je ključno pitanje početka ovog stoljeća, u svim svojim vidovima, političkom, društvenom, etičkom nesumnjivo, ali jednako tako i u estetskom smislu. Povijest devetnaestog i cijelog dvadesetog stoljeća kontinuirani je niz raseljavanja, proganjanja, odvajanja ljudi od njihovog rodnog mjesta, istrgnutosti iz njihove tradicije i prebivališta. Lutkarska predstava za svakog čovjeka pokušat će od svojih likova satkanih od ostataka svijeta, učiniti ljude od krvi i mesa.
8. Ivona Marciuš: Kisela krv (15+)
Redateljica: Marina Pejnović
Premijera: veljača 2024., Scena Rogoz
Drama počinje bukom fašničke maske, međimurskog Naphanca. Potom se maska skida, što može, ali ne mora, upućivati na znak da će se „prikazati“ nešto „istinito“, bez kamuflaža i larfi. Drama o životu žena na selu kroz generacije „ispričana“ je maestralno. Daleko je od tužaljke, samosažaljevanja, patetičnog naricanja. Autorica Ivona Marciuš nakon završetka Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu upisuje preddiplomski studij Dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Surađivala je s Kazališnom družinom Pinklec, dramskim studijem Prazan prostor iz Podgorice, Gradskim kazalištem Jastrebarsko i Art Centrom Ankata iz Bosne i Hercegovine. Poezija joj je objavljivana u školskom zborniku Zoon poetikon i korištena u nekoliko predstava. Također, ušla je u konkurenciju natječaja „Na vrh jezika“ 2020. godine.
9. Giacomo Puccini: Madame Butterfly
Redatelj: Marin Blažević
Premijera: 16. ožujka 2024., Velika scena
Riječ redatelja:
Madama Butterfly je operna drama o ženi kojoj oduzimaju dijete. Madama Butterfly je operna drama o ženi koja si oduzima život nakon što joj oduzmu dijete. Kako uopće pristati takvu opernu dramu udaljiti od naše današnjice, odmaknuti u prošlost i otputiti na Daleki istok? Naša predstava Madame Butterfly naglašava uznemirujuću, upravo opasnu blizinu tragedije naslovnog ženskog lika. Naša Cio-Cio-San je suvremena žena. U Hrvatskoj, u Japanu, u Varaždinu, Dubrovniku, Tokiju, Nagasakiju, svugdje. Danas, oduvijek. Zar zauvijek?
10.Tennessee Williams: Mačka na vrućem limenom krovu (14+)
Redatelj: Paolo Tišljarić
Premijera: 2024., Velika scena
Slavni dramski tekst koji se ubraja u vrhunce amričke i svjetske drame. Wiiliams je za ovaj tekst dobio Pulitzerovu nagradu 1955. godine. Drama o muško ženskim odnosima, hipokriziji, manipulaciji, pohlepi, prevari, laži koja nam otvara nova pitanja o obiteljskoj destruktivnosti. Mačka na vrućem limenom krovu je priča o obitelji, ali i o društvenim i političkim prilikama.
11. Lada Kaštelan: Čekajući Oresta (14+)
prema motivima Sofoklove Elektre
Redateljica: Livija Pandur
Premijera: 2024., Varaždinske Toplice (Rimske iskopine Aquae Iasae)
Lada Kaštelan i Livija Pandur u svom su se dosadašnjem dramaturškom i redateljskom radu često bavile velikim temama naše civilizacije, pa tako i u ovom projektu. Klitemnestra i Elektra, majka i kći, u nepomirljivom su sukobu. Njihova se mržnja hrani međusobnim optuživanjem, različitim tumačenjma istih događaja, nemogućnošću komunikacije, nesposobnošću razumijevanjanja. I strahom. Slika današnjeg svijeta.