Kazališni studio mladih djeluje od 2008., a namijenjen je polaznicima osnovnoškolske, srednjoškolske i studentske dobi te mlađim odraslima. Aktivnost se odvija kroz redovan tjedni rad sa studijskim skupinama te kroz posebne projekte i radioničke oblike dramskog / kazališnog rada. Na kraju svake sezone rezultati se pokazuju se kroz pokazne satove, godišnje produkcije i predstave.
Što se radi u Kazališnom studiju mladih?
Primjereno dobi i iskustvu, polaznici u studiju, kroz igru i zanimljive i atraktivne oblike grupnog i individualnog dramskog rada stječu kazališnu kulturu i upoznaju funkcioniranje kazališnog medija, razvijaju verbalno izražavanje, imaginaciju, opažanje, osjetilnost i izražajnost, zatim smisao za stvaralačko zajedništvo, timski rad te za osobno javno nastupanje.
Ciljevi Kazališnog studija mladih
- razvijanje umjetničkih sklonosti i upoznavanje polaznika s kazalištem i njegovom društveno-kulturnom funkcijom
- cjelovit odgoj i razvoj osobnosti i socijalnosti polaznika kroz njihovoj dobi, iskustvu i sposobnostima primjerene oblike kazališnog i dramskog rada
- razvijanje kulture javnog nastupanja i komuniciranja
- otkrivanje i potpora darovitih polaznika
- promicanje i razvijanje kazališne i dramske pedagogije
- povezivanje i suradnja s odgojno-obrazovnim ustanovama u Varaždinu i županiji, te sa srodnim ustanovama u Hrvatskoj i inozemstvu
- preventivno djelovanje protiv svih oblika ovisnosti.
Gdje radi KSM?
Redovan studijski rad Kazališnog studija mladih odvija se tijekom sezone odn. školske godine u studijskim prostorima na 4. katu Kazališta u Cesarčevoj 1(službeni ulaz kod fontane).
Stručno vodstvo
Rad se odvija uz stručno vodstvo dramskih i kazališnih pedagoga, a uključuje i suradnju kazališnih profesionalaca (glumaca, koreografa, mimskih i glazbenih pedagoga) te prosvjetnih djelatnika u odgojno-obrazovnim ustanovama.
UPISI U SEZONI 2024./2025.
U Kazališni studio mladih upisujemo djecu i mladež od 1. razreda osnovne škole nadalje.
Na upisu nema audicije, već se polaznici upisuju do popune studijske skupine njihove dobi.
Upisi u Kazališni studio mladih u sezoni 2024./2025. održavaju se od ponedjeljka 16. do subote 21. rujna 2024. od 11 do 17 sati (u subotu do 14 sati) u prostorijama Kazališta u Cesarčevoj 1. Upisi u nepopunjene studijske grupe nastavit će se i poslije navedenog datuma.
Redovni studijski rad
U šk. god. 2024.-2025. redovni studijski rad započet će u utorak 1. listopada 2024. i trajati do kraja sezone odn. školske godine u lipnju 2025. Neke završne produkcije mogu se održati i nakon zadnjeg tjedna školske nastave.
Studijski rad odvija se u dvosatnim terminima (120 min.) jedanput tjedno radnim danom u popodnevnim ili večernjim satima, a subotom prije i poslije podne.
Cijene
U šk. god. 2024.-2025. cijene su sljedeće:
Upisnina: 26,55 Eur
Godišnja članarina: 265,45 Eur
Svi polaznici bez iznimke pri upisu plaćaju upisninu (gotovinska uplata), dok se članarina može plaćati na jedan od sljedećih načina:
– u 8 obroka putem uplatnica po 33,18 Eur (plaćanje do 15. u mjesecu u kojem treba izvršiti uplatu)
– u 2 obroka uz 10 % popusta (dvaput po 119,45 Eur) – Plaćanje: 1. obrok do 30.11. i 2. obrok do 28.2.)
– uplata cijelog iznosa godišnje članarine uz 20 % popusta (212,36 Eur) – Plaćanje do 30.11.).
Uplate se mogu obaviti na uobičajene načine uplatnicama u Fini, bankama ili pošti, te Internetom. Uplate možete obaviti i na internoj blagajni Kazališta, ali samo u gotovini).
OSTALI POPUSTI I POGODNOSTI:
Uz popust na osnovu načina plaćanja, polaznici Kazališnog studija mladih mogu koristiti pravo na popust u sljedećim slučajevima:
– ako više djece iz iste obitelji pohađa studio, jedno dijete plaća puni iznos članarine, a ostala plaćaju polovicu;
– popust za financijski ugrožene polaznike 50% (npr. nezaposlenost oba roditelja i sl.)
– studentski popust u iznosu od 20%
– drugi razlozi (obrazloženi u posebnoj molbi).
Polaznici koji sudjeluju u predstavama i programima profesionalnog kazališta mogu biti djelomice ili u cijelosti oslobođeni plaćanja članarine.
Za podrobnije obavijesti o upisu, rasporedu studijskih skupina i radu Kazališnog studija mladih obratite nam se na e-adresu ksm@hnkvz.hr ili na mob. 099 2317298 (Tanja Novak, voditeljica Kazališnog studija mladih).
Pratite Kazališni studio mladih na društvenim mrežama, na Facebooku i Instagramu.
“U potrazi za sjećanjem“, skupina Legende (B3), umjetničko-pedagoško vodstvo Mario Đurenec
“Timpetill – grad bez roditelja” Henry Winterfeld, skupina Dramci galamci (B2), umjetničko-pedagoško vodstvo Roberta Barat
“Caričino novo ruho” prema motivima bajke H.C. Andersena, skupina Zvjezdice (A1), umjetničko-pedagoško vodstvo Ana Krčar Velimirović
“Patnje mladog labuda” studentice UFČK prema motivima bajke “Ružno pače” H.C. Andersena, skupina Iskre (A2), umjetničko-pedagoško vodstvo Ivana Lolić
“Ubojstvo u cirkusu” adaptacija drame “Clown Car” Marka Kenneallya, skupina B3, umjetničko-pedagoško vodstvo Tanja Novak
“Kod nas doma” prema motivima zbirke priča “Kod kuće je najgore” E. Kishona, skupina C5, umjetničko-pedagoško vodstvo Tanja Novak
“Poesis mimesis” kazivanje poezije i monologa, izbor skupine C3, umjetničko-pedagoško vodstvo Tanja Novak
“2,14 h” David Paquet, skupina C2, umjetničko-pedagoško vodstvo Hana Kunić
“Klub različitih” prema motivima filma “The Breakfast club”, skupina C4, umjetničko-pedagoško vodstvo Tanja Novak
“Dok nismo znali ništa jedni o drugima“, P. Handke, S. Mihalić te izvođači skupine D, umjetničko-pedagoško vodstvo Hana Kunić
“Cvinglšus” Zvonko Zečević, skupina C1, umjetničko-pedagoško vodstvo Zvonko Zečević
PRIOPĆENJE KAZALIŠNOG STUDIJA MLADIH U VEZI SA SUDJELOVANJEM DJECE I MLADIH U UMJETNIČKIM AKTIVNOSTIMA HRVATSKOG NARODNOG KAZALIŠTA U VARAŽDINU
Kazališni studio mladih djeluje u sklopu Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu kao edukacijski program za djecu i mlade. Primjereno dobi i iskustvu, polaznici u studiju, kroz igru i zanimljive i atraktivne oblike grupnog i individualnog dramskog rada stječu kazališnu kulturu i upoznaju funkcioniranje kazališnog medija, razvijaju verbalno izražavanje, imaginaciju, opažanje, osjetilnost i izražajnost, zatim smisao za stvaralačko zajedništvo, timski rad te za osobno javno nastupanje.
Konvencija o pravima djeteta kao najvažniji međunarodni pravni akt kojim se štite dječja prava osim što djetetu jamči pravo na privatnost (čl.16) jamči mu i pravo na slobodno sudjelovanje u kulturnom životu i umjetnostima, ali pritom Konvencija obvezuje države da djeci osiguraju punu zaštitu od gospodarskog iskorištavanja i obavljanja poslova koji bi za njih bili opasni ili bi ometali njihovo obrazovanje ili su štetni za zdravlje djece ili za njihov tjelesni, duševni, duhovni, moralni ili socijalni razvoj. To pravo djeteta razrađuju hrvatski propisi kao što su Zakon o radu, Zakon o zaštiti na radu, Pravilnik o poslovima na kojima se ne smije zaposliti maloljetnik.
Zakon o radu u članku 19. izričito navodi da osoba mlađa od 15 godina ili osoba s 15 godina i starija od 15, a mlađa od 18 godina koja pohađa obvezno osnovno obrazovanje, ne smije se zaposliti.
Dijete i maloljetnik koji pohađaju obvezno osnovno obrazovanje smiju, samo uz prethodno odobrenje tijela nadležnog za poslove socijalne skrbi, uz naplatu sudjelovati u aktivnostima snimanja filmova, oglašavanja, pripremanja i izvođenja umjetničkih, scenskih ili sličnih kulturnih djela te sportskih natjecanja….
Budući da je Kazališni studio mladih obrazovni program, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu neće uz naplatu angažirati polaznike Studija, već će se njihov angažman u predstavama tretirati isključivo kao nastavak obrazovanja i nagrada za trud i zalaganje u Kazališnom studiju mladih, vodeći pri tom računa o zdravlju i sigurnosti djeteta i maloljetnika, te mogućnosti ispunjavanja obveza vezanih za njihovo školovanje.
U slučaju gostovanja u Hrvatskoj i inozemstvu polaznicima Kazališnog studija mladih Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu podmiruje sve troškove puta, smještaja i prehrane kao nagradu za sudjelovanje u repertoarnom programu HNK u Varaždinu.
BIOGRAFIJE VODITELJA
Tanja Novak univ. spec. art., sveučilišna specijalistica dramske pedagogije, magistra teatrologije i magistra novinarstva (voditeljica Kazališnog studija mladih). Umjetničkim radom počela se baviti u K.d. Pinklec, kao izvođačica i sukreatorica kazališnih predstava, multimedijalnih projekata, video zapisa i radio drama. Tijekom studija je nastavila s istraživanjem različitih vidova vizualnog teatra i mime te rada s lutkama i maskama u grupi „Fasade“ u ZKM-u. Osim formalno, za dramsku pedagagoginju se obrazovala i na brojnim radionicama uglednih stručnjaka iz dramske pedagogije, glume, režije, mime, pokreta, govora i glasa. Od 2013. kao dramaturginja K.d. Pinklec, radi na pet premijera te je dobitnica Nagrade za najbolji tekst za predstavu „Vuka se ne bojim ja“ na FEDU u Sarajevu i Nagrade „Mali Marulić“ za najbolji dramski tekst za predstavu „Puž muž“. Dramskopedagoškim radom se bavi od 2013. godine, a od 2018. u HNK Varaždin. Predaje na Učiteljskom fakultetu odsjek Čakovec kao vanjski suradnik, izlaže na simpozijima dramske pedagogije, piše stručne radove te je posvećena kreiranju radionica primijenjenog kazališta namijenjenih tzv. „nevidljivoj publici“ s ciljem integriranja manjinskih skupina u kulturne politike grada Varaždina.
Roberta Barat je diplomirana učiteljica razredne nastave i hrvatskoga jezika. Radi u OŠ Selnica kao učiteljica, a od 2010. godine honorarno u KSM-u Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu. Dramska je pedagoginja – mentorica, voditeljica mnogih radionica za učitelje/ice na stručnim aktivima i kroz projekte Hrvatskog centra za dramski odgoj.
2021. godine nagrađena je od HCDO-a, krovne organizacije koja promiče dramsku pedagogiju i dramski odgoj, “za poseban doprinos dramskom odgoju u Hrvatskoj ostvaren sustavnim dramskopedagoškim radom u školskom i izvanškolskom okružju, osmišljavanjem i vođenjem edukativnih programa i radionica, primjenom dramskopedagoških metoda u razrednoj nastavi, mentorskim radom sa studentima te sudjelovanjem u stvaranju stručnih priručnika.“
U Kazališnom studiju mladih uglavnom radi na produkcijama iz improvizacija gdje je završni uradak rezultat rada samih polaznika.
Redovito se stručno usavršava, a dramsku pedagogiju shvaća kao medij za osnaživanje djece, za njihovo osvještavanje u prostoru i vremenu u kojem žive i pripremu za život sa svim onim vještinama koje će trebati kao samosvjesni i snažni ljudi, ali i empatični u isto vrijeme.
Matko Buvač, iz Čakovca, magistrirao je kazališnu umjetnost 2018. godine na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku te tako stekao zvanje akademskog glumca i lutkara. Završio je dvadesetak seminara i edukacija vezano uz pedagoški rad i razvoj glumca te je i nekoliko godina radio kao spiker na jednom od najslušanijih radija u Hrvatskoj. Kao glumac radi povremeno na projektima pred kamerom, snimio je preko 30 radio drama a pretežno radi na kazališnim projektima (HNK Varaždin, Teatar Tirena, Kontrast Teatar, Teatar Naranča, Gradsko kazalište Požega). Kao dramski pedagog vodi radionice od 2018. godine te je organizator i voditelj kazališnog kampa već 7 godinu zaredom. Jedan je od osnivača umjetničke organizacije Kontrast Teatar. Živi u Zagrebu.
Lea Đido Božak, diplomirana modna dizajnerica, glumačku edukaciju stekla je u Studiju Kubus u Zagrebu i master programom Michael Chekov glumačkog studija, Boston. Umjetničkim radom počela se baviti u Teatru &TD u Zagrebu angažmanom na predstavi Šarengrad. Za istoimenu predstavu u režiji Renate Carole Gatice skladala je glazbu te je na 22. Marulićevim danima dobila nagradu za scensku glazbu. Nastavila je suradnju s redateljicom Gaticom i u kazalištu Ivan Goran Kovačić na predstavama „Nostalgia“ i „Ćelava pjevačica“. Ostvarila je i internacionalnu suradnju s lutkarskim kazalištem Psilicone Theatre iz Litve na predstavi „A Fisherman and his Soul“ koja je premijerno izvedena na Ganz Novom Festivalu u Zagrebu i
kazališnom festivalu Sirenos u Litvi. S kazalištem za djecu Teatar Poco Loco iz Zagreba surađuje od samih početaka te je s njihovim projektom „Priča mi se priča“ ostvarila brojna gostovanja. Posljednjih godina posebno se posvetila radu s djecom. U Narodnoj knjižnici i čitaonici Jastrebarsko pokrenula projekt „Kreativna pričaonica“ u sklopu kojeg je održala preko pedeset različitih radionica za djecu predškolskog i školskog uzrasta.
Tibor Martan rođen je u Varaždinu. Živi u Madžarevu kod Novog Marofa. Nakon završene Visoke učiteljske škole u Čakovcu diplomirao je etnologiju i pedagogiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. 2020. godine završio je i stručni poslijediplomski studij Dramske pedagogije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Sudjeluje na recitalima i književnim natječajima. Piše pjesme, prozu i dramske tekstove na kajkavštini. Voditelj je Dramske družine „Ozana“ iz Visokog i Dramske družine „Videki“ iz Novog Marofa te predsjednik Kulturno-umjetničke udruge „Magda i Luisa“. Za svoj književni rad primio je više nagrada i priznanja među njima i Plaketu „Kalman Mesarić“ za dramsko stvaralaštvo Hrvatskog sabora kulture te „Marijinu nagradu“
Muzeja anđela iz Varaždina. Zaposlen je na poslovima stručnog suradnika pedagoga u Osnovnoj školi Visoko. 2023. godine primio je „Nagradu Vicko Andrić“ Ministarstva kulture i medija za doprinos lokalnoj zajednici za izuzetno zalaganje za očuvanje tradicijske baštine putem istraživanja, prezentacije i prijenosna znanja na mlađe naraštaje.
2024. godine izdao je svoju prvu knjigu poezije i kratkih priča pod nazivom „Angelska posla i cajti“.
Zvonko Zečević akademski je glumac, od 1994. član ansambla HNK u Varaždinu.
Uz brojne uloge ostvarene u kazalištu, nastupao je i u nizu filmova, u televizijskim dramama i serijama. Napisao je i bio suautor nekoliko kazališnih komada izvođenih u HNK Varaždin i diljem regije. Piše i govori poeziju te je objavio nekoliko zbirki pjesama. Član je umjetničke organizacije Gllugl.
Jedan je od osnivača Zagrebačkog glumačkog studija, u kojem se rad zasniva na pristupu velikog američkog glumačkog pedagoga Leeja Strasberga. Kao pedagog Strasbergove „metodske glume“ vodi radionice diljem Hrvatske podučavajući profesionalce, amatere, nastavnike i srednjoškolce. Izučavajući tehniku scenskog govora s britanskom pedagoginjom glasa Cicely Berry i drugim uglednim pedagozima, osmislio je tehniku za glas i scenski govor „Tijelo – Glas – Riječ“.
Kao glumac, dramski pedagog i govornik poezije nastupao u Austriji, Sloveniji, Makedoniji, BiH, Srbiji.