Zadnje novosti...
Uvjeti korištenja i pravila privatnosti
© Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu

Bertolt Brecht: Majka Hrabrost i njezina djeca

24

veljača

Autor teksta:  Bertolt Brecht
Autor glazbe:  Paul Dessau
Prevoditelj: Antun Šoljan
Prevoditelj stihova:  Ivan Ivica Krajač

Redatelj: Krešimir Dolenčić
Scenograf: Miljenko Sekulić
Kostimografkinja: Martina Ptičar
Oblikovatelj svjetla: Deni Šesnić
Oblikovatelj tona: Zlatko Milec
Glazbeno vodstvo: Ivan Josip Skender
Dirigent: Stjepan Vuger
Korepetitor: David Vuković
Suradnica za scenski pokret: Davorko Čorko Rodeš

Asistent redatelja: Tim Hrvaćanin
Asistent scenografa: Darko Avar
Inspicijent: Sanjin Rožić
Šaptačica: Natalija Gligora Gagić

Varaždinska premijera: 24. veljača 2023.
Dubrovačka premijera: 10. ožujka 2023.

Predstava traje 120 minuta

Ansambl predstave:

Anna Fierling zvana Mutter Courage: Ljiljana Bogojević
Eilif, njezin prvi sin:  Marinko Leš
Emental, njezin drugi sin:  Zdeslav Čotić
Kattrin, njezina kći: Dea Presečki
Zapovjednik: Robert Plemić
Kuhar Peter zvani Lulek: Barbara Rocco
Yvette Pottier: Hana Hegedušić
Kapelan: Branimir Vidić
Vojnici, regrutari, stražari: Filip Eldan, Nikša Eldan
Oružar: Filip Eldan
Špijun: Nikša Eldan
Pukovnik u kolicima: Mladen Jerneić Grof Erdödy
Orkestar; David Vuković (klavir), Stjepan Vuger (harmonika), Jelena Geček (flauta), Melanija Gradečak (flauta), Tomislav Ratković (truba), Suzana Komazin (udaraljke)

Koprodukcija sa Kazalištem Marina Držića u Dubrovniku

Na Velikoj sceni Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu u petak, 24. veljače održat će se premijera predstave Majka hrabrost i njezina djeca u režiji Krešimira Dolenčića.
Majka Hrabrost i njezina djeca jedno je od najpoznatijih djela Bertolta Brechta. Ujedno i najpoznatiji antiratni dramski tekst. U komadu napisanom 1938/39., a praizvedenom u Zürichu 1941., Brecht „prokazuje“ plejadu likova u dugom i iscrpljujućem ratu, pojedince koji žive u skladu sa zlom koje ih okružuje, djelujući u suprotnosti s moralnim načelima. Način preživljavanja uglavnom je dehumaniziran, pa gotovo i nema dramskog lica čiji se postupci mogu opravdati. Ana Fierling, prozvana Majka Hrabrost je antijunakinja: ratna profiterka, krijumčarka za vrijeme „bogougodnog“ vjerskog rata koja se ratom hrani, upreže svoju djecu u kola kako bi skupo prodala robu.

„Uopće ne treba spominjati zašto danas raditi komad o ratu kao trgovini, o ljudima koji pristaju na rat. Ne samo o ratu kao trgovini, ne samo kao o nečem što je nas male ljude snašlo, nego o nama malim ljudima koji na to pristajemo, s tim se suočavamo i mislimo da to valjda tako treba biti. Mutter Courage nije tragični junak, nije nikakva tragična heroina, nego trguje, ona pristaje na rat. Ona jest žrtva i mi smo svi žrtve visokih ratnih profita iz potrebe i želje stjecanja moći. Mi to jesmo, ali mi na to i pristajemo.“, navodi redatelj Krešimir Dolenčić obrazlažući razloge rada na ovom tekstu.

Brechtovo kazalište, i kazališni komadi i teorija, imalo je snažan odjek u svjetskim kazalištima. Bilo je hvaljeno, osporavano, prevođeno i nezaobilazna tema znanstvenih rasprava. Teme kojima je Brecht okupiran, postupci i lica koje opisuje i dalje su živi i prepoznatljivi. I danas, kada se suočavamo s novom krizom značenja, narušenim sustavom vrijednosti, kada se sve svodi na robu u brzom svijetu multinacionalnog kapitalističkog sustava, naš svijet, u odnosu na Brechtov, i nije se bitno promijenio.

Kritike:

Davor Špišić za Telegram