Asja Srnec Todorović

Mrtva svadba

Mrtva svadba Asje Srnec Todorović, motiv ljubavi konfrontira s njegovom dimenzijom „na život i smrt“. Slike ljubavi i smrti plutaju među likovima Oca, koji uz pristanak mrve Majke nastoji zbrinuti Kćer brakom, Kćeri, koja ideju zbrinutosti jednako tako vidi i u kraju života; Mladoženje, s fantastičnom idejom o ljubavi i obitelji, koja uspijeva opstati tek zato što ih nikada nije doživio, i Mrtve majke, pospremljene u obiteljski ormar.

Mrtva svadba predstavlja obitelj kao društvenu igru, čija pravila od davnina ispisuje kulturološko nasljeđe. Obiteljske uloge, odnosi i rituali, s koljena na koljeno provode se bez odstupanja. Tako Obitelj postaje tek obiteljsko naslijeđe, odnosno akumulirano obiteljsko breme, koje s ponosom u srcu ili s djedovima u oku, ostavljamo potomstvu. Svako preispitivanje ili nepoštivanje pravila urušava cijelu instituciju. Pokoljenja su već prije svoga postojanja osuđena na gušenje u praviima, kao u prašini nekog obiteljskog porculana, koji godinama čeka “posebnu priliku”.

Jedna obična obiteljska tragedija kao tektonski poremećaj figurica u igri, manje je smrtonosna od igre same. Jer naslijeđene samo, univerzalna je obiteljska tragedija.

Redateljica: Natalija Manojlović
Asistentica redateljice: Barbara Rocco
Skladatelj: Gordan Tudor
Dramaturginja: Ivana Đula
Scenografi: Stjepan Filipec, Natalija Manojlović
Kostimografkinja: Žarka Krpan
Inspicijent: Radomir Šalamun
Šaptačica: Natalija Gligora Gagić
Asistent inspicijenta: Vedran Dervenkar

 


Ansambl predstave

OTAC Ljubomir Kerekeš

MAJKA Barbara Rocco

KĆI Sara Stanić

MLADOŽENJA Marinko Prga

PAPANDOPULO KVARTET
Nikola Fabijanić (sopran saksofon)
Gordan Tudor (alt saksofon)
Goran Jurković (tenor saksofon)
Tomislav Žužak (bariton saksofon)