Koncert Evelin i prijatelji

Zbog najave lošeg vremena koncert EVELIN i prijatelji koji se trebao održati 5.8.  u Zmajevom vrtu obitelji Valkaj s početkom u 19 sati održat će se 6.8.
Suorganizatori ovog već tradicionalnog događanja su Općina Štrigova, TZ Općine Štrigova, CZK Čakovec i HNK u Varaždinu.
Sudjeluju: Evelin Novak, sopran; Matija Meić, bariton; Martina Menegoni, mezzosopran; matej Predojević Petrić, tenor

Dirigent: Matija Fortuna

Orkestar mladih glazbenika

PROGRAM

Wolfgang Amadeus Mozart: Otmica iz Saraja, uvertira

 

Davor Bobić: Međimurske legende za sopran i orkestar a. o. 78

Znaš ti golob kaj je došel

Evelin Novak, sopran

 

Léo Delibes: Les filles de Cadix

Evelin Novak, sopran

 

Alfredo Catalani: La Wally, Ebben,n’andro lontana

arija Wally

Evelin Novak, sopran

 

Léo Delibes: Lakme, Dome epais (Duet cvijeća)

Evelin Novak, sopran / Martina Menegoni, mezzosopran

 

Georges Bizet: Carmen, Habanera, L´amour est un oiesau rebelle

arija Carmen

Martina Menegoni, mezzosopran

 

Umberto Giordano: Andrea Chenier

Un di all´azzuro spazio

arija Cheniera

Matej Predojević Petrić, tenor

 

Nemico della patria

arija Gerarda

Matija Meić, bariton

 

– PAUZA –

 

Giacomo Puccini: Manon Lescaut, Intermezzo

Charles Gounod: Faust, Ah, je ris de me voir si belle en ce miroi

arija Marguerite

Evelin Novak, sopran

 

Giuseppe Verdi: Rigoletto

Cortigiani, vil razza dannata

arija Rigoletta

Matija Meić, bariton

 

Tutte le feste al tempio, Si vendetta, tremenda vendetta

duet Gilde i Rigoletta

Evelin Novak, sopran / Matija Meić, bariton

 

La donna è mobile

arija Duce

Matej Predojević Petrić, tenor

 

Un di, se ben rammentomi, Bella figlia dell´amore

kvartet Gilde, Maddalene, Duce i Rigoletta

Evelin Novak, sopran / Matija Meić, bariton / Martina Menegoni, mezzosopran / Matej Predojević Petrić, tenor

 

Emmerich Kalman: Kneginja čardaša, Heia in den Bergen

arija Sylvie

Evelin Novak

 

Evelin Novak

Sopranistica Evelin Novak, članica ansambla Državne opere Unter den Linden u Berlinu, nedavno je impresionirala svojim debijem u Bečkoj državnoj operi, gdje su je novinari proslavili odličnim kritikama poput „nikad subreta, uvijek lirska i u svim registrima dobro fokusiranog glasa“ te pohvalama za debi u ulozi Donne Anne (Don Giovanni) u njezinoj matičnoj kući u Berlinu.

Pjevanje je učila kod Darije Hreljanović, a diplomirala je u klasi Dunje Vejzović na državnoj akademiji u Stuttgartu. Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod Mirelle Freni, Brigitte Fassbaender, Deborah Polaski i Trish McCaffrey.

Gostovanja je redovito vode u Semperoper u Dresdenu, gdje je prethodno nastupala kao Pamina, Marzelline i Najade u novoj produkciji Ariadne auf Naxos pod glazbenim vodstvom Christiana Thielemanna. Nastupala je i u Bavarskoj državnoj operi u Münchenu, Gran Teatru del Liceu u Barceloni, Državnoj operi u Hamburgu, Komische Oper u Berlinu, kao i operama u Kölnu, Grazu i Lyonu, festivalima Mörbisch Seefestspiele i St. Margarethen te u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, gdje se, među inima, predstavila u ulogama Mimì (La Bohème), Micaële (Carmen), Susanne (Figarov pir), Saffi (Barun Ciganin) i Annine (Jedna noć u Veneciji).

U Berlinskoj državnoj operi do sada je oduševila nizom naslovnih uloga, poput Violette Valéry (Traviata), Marice (Ivica i Marica), Jenny Hill (Uspon i pad grada Mahagonija), Drusille (Krunidba Popeje), Euridike (Orfej u podzemlju), Marzelline (Fidelio), Susanne (Figarov pir) i Woglinde (Prsten). Predstoji njezin debi u ulozi Agathe (Strijelac vilenjak).

Evelin Novak tražena je i na koncertnom podiju. Osim recitala koncertne popijevke, značajna je njezina koncertna turneja kroz najveće gradove Kine, zatim gostovanje na gala koncertu Ljetnih igara u Ljubljani 2015. godine uz Željka Lučića, te koncert u Zagrebu uz Joséa Curu 2018. godine. Nedavno je uspješno nastupila s Orchester de Chambre de Lausanne pod vodstvom Simone Young, a vrlo je tražena i na području oratorija.

Redovito surađuje s dirigentima kao što su Daniel Barenboim, Christian Thielemann, Zubin Mehta, Sir Simon Rattle, Simone Young, Massimo Zanetti i Ivan Repušić, pod čijim je vodstvom nastupala kao Lisette u produkciji CD-a La rondine s orkestrom Münchenskog radija 2015. godine.

Od listopada 2020. Evelin Novak docentica je pjevanja na Berlinskom sveučilištu za umjetnost.

Martina Menegoni

Mezzosopranistica Martina Menegoni rođena je 1986. u Novoj Gradišci, gdje završava osnovnoškolsko obrazovanje. U Zagrebu završava srednjoškolsko obrazovanje u Glazbenoj školi Blagoje Bersa, teoretski odjel i solo pjevanje. Godine 2012. diplomirala je glazbenu pedagogiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu te povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.

U sezoni 2014./2015. debitirala je ulogom Ivice u operi Ivica i Marica E. Humperdincka u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu, nakon čega je nastupila u ulozi Olge u poznatoj produkciji opere Evgenij Onjegin P. I. Čajkovskog redatelja Michała Znanieckog, pod vodstvom dirigenta Nikše Bareze. U koncertnoj izvedbi Wagnerovih Valkira pjevala je ulogu Roßweiße u HNK u Zagrebu i muzeju Mimara. U sezoni 2015./2016. u zagrebačkom HNK ostvaruje ulogu Cherubina (Mozart, Figarov pir). U 2016./2017. ostvaruje uloge Rosine (Rossini, Seviljski brijač), Druge dame (Mozart, Čarobna frula), Linette (Prokofjev, Zaljubljen u tri naranče), te Mozartova Cherubina. U sezoni 2017./2018. debitirala je ulogom Ivanice u operi Adel i Mara Josipa Hatzea u režiji Ozrena Prohića te ponavlja uloge Linette i Cherubina u zagrebačkom HNK. U 2018. debitirala je u HNK Split ulogom Rosine u Rossinijevu Seviljskom brijaču, a godinu 2019. obilježava cover uloge Malcolma u Ženi s jezera G. Rossinija u režiji Maxa Emanuela Cenčića u zagrebačkom HNK. Na festivalu Osorske glazbene večeri u ljeto 2019. Martina kreira ulogu Vile u praizvedbi opere Plava ptica hrvatske skladateljice Olje Jelaske.

Na koncertnom podiju sudjelovala je kao jedna od solistica uz Zagrebačku filharmoniju u izvedbi Debussyjeva Trois Nocturnes – Sirènes pod ravnanjem Leopolda Hagera. U veljači 2018. pjevačica je nastupila kao alt solist u izvedbama poznatog oratorijskog djela Stabat Mater G. Pergolesija s Orkestrom Mladih Glazbenika na tri koncerta (Zagreb, Šibenik, Pregrada) koji su snimani za Laudato TV. U 2019. nastavlja koncertnu djelatnost angažmanima u Dvorakovoj Stabat Mater i Vivaldijevoj Gloriji.

U 2021. Martinu Menegoni očekuju nastupi u Mahlerovoj Osmoj simfoniji u Elbphilharmonie u Hamburgu i u Berliner Philharmonie pod vodstvom mladog dirigenta Kirila Stankowa. Njeguje i aktivnu suradnju s Wien International Soloists Ensemble orkestrom iz Beča, te je solistica ansambla Lazarus, s koji izvodi glazbu hrvatskih kompozitora u Veneciji, Beču i diljem Hrvatske.

Matej Predojević Petrić

Tenor Matej Predojević Petrić pjevanje je usavršavao kod eminentnih vokalnih pedagoga poput Claudie Visce, Anatoli Gousseva, Cynthie Hansell-Bakić, Dunje Vejzović, Tomislava Mužeka, Francisca Araize, Stojana Stojanova i drugih. Diplomirao je u rujnu 2020. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje je proveo četiri godine u klasi prof. Dunje Vejzović i završnu petu godinu u klasi prof. Cynthie Hansell-Bakić.

Dobitnik je više nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima te nastupa na mnogobrojnim projektima, koncertima i gala opernim koncertima kao solist uz pratnju korepetitora, zborova i orkestara muzičkih akademija u Puli i Zagrebu, Hrvatskog komornog orkestra, orkestara zagrebačkoga, riječkog i osječkog narodnog kazališta, Dubrovačkog simfonijskog orkestra te uz orgulje na koncertima iz ciklusa koncerata orguljaškog festivala Heferer.

Od opernih projekata nastupio je kao Bubi u Menottijevoj operi Amelija ide na ples u kazalištu Mala scena, zatim studijski u ulozi Danielija u Verdijevoj operi Sicilijanske večernje u HNK u Zagrebu, kao Gericault u Papandopulovoj operi Madame Buffault u HNK u Zagrebu te kao Rektor u Janačekovoj operi Lyshka Bystroushka u HNK u Zagrebu.

Nastupio je kao solist u Gounodovom djelu Mors et Vita u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, u Božićnom oratoriju C. Sainta Saensa, Bachovom Magnificatu, Rossinijevoj Petite messe solennelle, Mozartovoj Krunidbenoj misi te u Beethovenovoj Devetoj simfoniji.

U srpnju 2017. kao jedini pjevač iz Europe nastupio je na Metropolitan International Music Festivalu za mlade operne pjevače u New Yorku, gdje je koncertno izvodio ulogu Rodolfa u Puccinijevoj operi La Bohème, a u lipnju 2018. ostvaruje svoj profesionalni debi kao Flavio u Bellinijevoj operi Norma u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci. U prosincu 2018. u ulozi Turiddua izvodio je arije i duet iz opere Cavalleria rusticana na festivalu Mascagni New Generation u Rimu, uz pratnju simfonijskog orkestra konzervatorija Santa Cecilia i pod ravnanjem maestra Galeatija.

Profesionalni debi na daskama Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu ostvario je u listopadu 2020. ulogom Normanna u operi Lucia di Lammermoor (G. Donizetti).

Od ožujka 2021. stalni je član opernog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku te gostuje kao solist u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu.

Matija Meić

Od svog debija 2010. godine do danas Matija Meić u HNK u Zagrebu pjevao je uloge Levija u operi Nikola Šubić Zrinjski (I. pl. Zajc), Schaunarda u La Bohème (G. Puccini), Belcorea u L’elisir d’amore (G. Donizetti), Figara u Seviljskom brijaču (G. Rossini), Onjegina u Evgeniju Onjeginu (P. I. Čajkovski), te Figara u Figarovu piru (W. A. Mozart), za kojeg mu je dodijeljena Nagrada hrvatskog glumišta. Na Rossini Festivalu u Bad Wildbadu u Njemačkoj prvo je 2014. pjevao Don Alvara u Il viaggio a Reims, a potom 2015. Taddea u Rossinijevoj L’italiana in Algeri i Carla u modernoj premijeri opere Vespro Siciliano P. J. von Lindpaintnera (CD izdanje Naxos) te mu je dodijeljena International Belcanto Prize. Suradnju s festivalom nastavlja 2017., kada pjeva uloge Tobije Milla u Rossinijevoj operi Cambiale di matrimonio (DVD izdanje Velut Luna) i Adonirama u praizvedbi kantate Caïn F. Carluccia.

Nakon debija u minhenskom Staatstheater am Gärtnerplatz u ulozi Guglielma dobiva poziv da se od sezone 2016./2017. priključi ansamblu istog teatra, u kojem je do danas ostvario cijeli niz uloga kao što su Mozartovi Guglielmo, Masetto, Leporello i Don Giovanni, Donizettijev Lord Cecil, Vater u Ivici i Marici, Rossinijev Dandini, Ficsur (praizvedba opere Liliom J. Doderer), Peter Gorlinsky/Wache3 (praizvedba opere Frau Schindler T. Morsea), naslovna uloga u Dantons Tod G. von Einema, Marcello u Puccinijevoj La Boheme, Ramiro u Ravelovoj L’heure espagnole i König u Orffovoj Die Kluge. U ljeto 2016. pjevao je Pinga u Puccinijevoj Turandot na proslavljenom opernom festivalu u Bregenzu.

Na koncertnom podiju surađivao je s Liverpoolskom kraljevskom filharmonijom, Helsinškom filharmonijom, lisabonskim Orkestrom Gulbenkian, Savaria simfonijom, Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a, Hrvatskim baroknim ansamblom, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Beogradskom filharmonijom, Kvintetom Bečke filharmonije i Ansamblom WISE iz Beča. Tijekom školovanja osvaja dva prva mjesta na Državnim natjecanjima HDGPP-a u Dubrovniku 2007. i 2009., prvu i specijalnu nagradu na Međunarodnom pevačkom takmičenju Bruna Špiler u Herceg Novom 2010., prvu i četiri interpretacijske nagrade na Iuventus Canti Competition u Slovačkoj, nagradu Mladi pjevač godine 2013. ciklusa Molto Cantabile u Zagrebu, te pobjeđuje na natjecanju Bečke Staatsopere Beaumarchais Concours u Beču 2013. Godine 2014. na jednom od najprestižnijih natjecanja na svijetu za mlade pjevače, The Mirjam Helin International Singing Competition u Helsinkiju, osvaja drugo mjesto i posebnu nagradu za izvedbu finske solo pjesme. Dobitnik je i Posebne rektorove nagrade za međunarodna dostignuća Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2013./2014.

Matija Meić svoje je školovanje započeo u Glazbenoj Školi Blagoja Berse u klasi Viktorije Badrov, nastavio na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Giorgia Surijana, a trenutačno je student specijalističkog studija za Lied i oratorij u klasi Claudije Visce i Floriana Boescha na Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien.

Matija Fortuna

Matija Fortuna rođen je 6. prosinca 1985. godine. Na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu diplomirao je glazbenu teoriju pod mentorstvom B. Šipuša te orkestralno dirigiranje u klasi V. Šuteja i U. Lajovica. U sklopu programa Erasmus 5. godinu studija dirigiranja proveo je na Akademiji za glazbu i scensku umjetnost u Beču. U lipnju 2013. godine završio je poslijediplomski studij dirigiranja na Akademiji za glazbu i scensku umjetnost u Beču u klasi U. Lajovica. Operno dirigiranje učio je kod K. Leitnera, opernu korepeticiju kod M. Burkerta, a studirao je i na postdiplomskom studiju klavira, komorne glazbe i Lieda u klasi R. Heintze. Za vrijeme postdiplomskog studija u Beču radio je s velikim svjetskim dirigentima Fabiom Luisijem i Bertrandom de Billyjem.

Od 2012. do 2014. kao umjetnički suradnik dirigira i priprema projekte na Akademiji za glazbu i scensku umjetnost u Beču (Mozartov Der Schauspieldirektor, operu Mavra i balet Pulcinella Stravinskog, Weberov Der Freischütz). Godine 2015. asistirao je maestru Georgu Fritzschu u pripremi Weberove opere Der Freischütz (Strijelac vilenjak) na opernom festivalu Jopera u Jennersdorfu.

Godine 2015. bio je polufinalist međunarodnog dirigentskog natjecanja Lovro von Matač. Iste je godine zaposlen na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu kao asistent profesoru Mladenu Tarbuku na Odsjeku za dirigiranje, harfu i udaraljke, a u ožujku ove godine izabran je u zvanje docenta.

Od 2015. godine surađuje s Hrvatskim narodnim kazalištem Ivana pl. Zajca u Rijeci, gdje je dirigirao predstavama Rigoletto G. Verdija, Andrea Chenier U. Giordana, Werther J. Masseneta, Šišmiš J. Straussa, La Boheme G. Puccinija, te Labuđe jezero P. I. Čajkovskog. Kao dirigent asistirao je u pripremi opere Giulio Cesare Georga Friedricha Händela te u drugim opernim i simfonijskim produkcijama. Godine 2019. asistirao je maestru Lorisu Voltoliniju u pripremi opere Andrea Chenier u Slovenskom narodnom gledališču u Mariboru.

Usavršavao se kod mnogih uvaženih dirigentskih pedagoga kao što su Nicolas Pasquet, Colin Metters, Georg Fritzsch, Mark Heron, Clark Rundell, Ralf Weikert, Gianluigi Gelmetti, David Reiland, Alun Francis, Karolos Trikolidis, Stephen Cleobury i Gerald Wirth. Osobito valja istaknuti seminare u Moskvi s poznatim ruskim dirigentom i pedagogom Jurijem Simonovim, gdje je 2013. i 2014. godine imao priliku dirigirati Moskovskom filharmonijom.

Orkestar mladih glazbenika

Organizacija mladih glazbenika osnovana je 2017. godine na inicijativu studenata Muzičke akademije u Zagrebu, s ciljem šireg upoznavanja i promicanja klasične glazbe te njegovanja glazbene kulturne baštine, posebice među mladima. Udruga je započela svoje djelovanje jednom sekcijom, Orkestrom mladih glazbenika, a s vremenom je proširila svoje područje djelovanja sekcijom Orguljaša, sekcijom muzikologa FusNota te sekcijom Virtuoso, koja organizira koncerte studenata Muzičke akademije. Orkestar mladih glazbenika ostvario je brojne nastupe u koncertnim dvoranama i drugim prostorima u Zagrebu, Varaždinu, Pregradi, Šibeniku, Tribunju, Makarskoj i Podgori. Od tih nastupa posebno valja istaknuti izvedbe zahtjevnih djela kao što su Requiem Gabriela Faurea, Zagreb, Pregrada, 2017.; Te deum Marca Antonia Charpentiera (u suradnji s Pjevačkim zborom Pravnog fakulteta u Zagrebu Capella juris), Zagreb, 2017.; Stabat mater Giovannija Battiste Pergolesija (u suradnji s umjetničkom organizacijom Vox Artis), Zagreb – Pregrada – Šibenik, 2018.;  Requiem Wolfganga Amadeusa Mozarta (u suradnji s udrugom Vox Artis i zborom Ivan Goran Kovačić), Zagreb, 2018.; Bolero Mauricea Ravela, Zagreb, 2018.; nastup na Muzičkom biennalu Zagreb, 2019., ljetnu turneju Šibenik – Makarska – Podgora, 2019.; koncerte poput Magic musical  (u suradnji s Oljom Dešićem i Miom Negovetić), Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog, Velika dvorana, Zagreb, 2018., zatim Filmska glazba, Hrvatski glazbeni zavod, Zagreb, 2020. te Evelin (uz sopranisticu Evelin Novak u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Varaždinu), HNK u Varaždinu i HNK Zagrebu, 2021.; te izvedbe glazbeno-scenskih djela poput monodramatske opere Dnevnik Anne Frank Grigorija Frida (u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Varaždinu), HNK u Varaždinu, 2020., i opere Bastien i Bastienne Wofganga Amadeusa Mozarta (u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Varaždinu), HNK u Varaždinu, 2021.

„Posebno valja pohvaliti i odličan Orkestar mladih glazbenika, koji je nastupio pod dirigentskim vodstvom Matije Fortune. Devet mladih glazbenika, studenata zagrebačke Muzičke akademije – violinist Georg Draušnik, violončelist Tonko Marković, kontrabasist Mihael Ros, flautistica Barbara Tomić, klarinetistica Monika Popović, fagotist Grgor Konkoli, trubač Lovro Čutić, udaraljkaš Lovro Baričević i pijanist Viktor Čižić – publici su podarili 55 minuta vrhunske izvedbe, moćne glazbe pune promjene tempa i metra, u rasponu od melodioznosti do atonaliteta.“

(Igor Čolaković, Monoopera ‘Dnevnik Anne Frank’ u HNK Varaždin: Upečatljiva izvedba potresne priče o strepnji i nadi, Varaždinske vijesti, Varaždin, 3. 11. 2020.)