Autorska bilješka

Igor TatarevićVažnost rock opere Hocus-Pocus je mnogostruka. Tematika je svevremenska i prilagođena svim uzrastima, od mladih do odraslih. Djeca će uživati u efektima, a odrasli u tehnološkim mogućnostima i fino utkanom cinizmu priče u kojoj ništa dobro nije nužno i zlo, a ništa zlo nije nužno i dobro. 

Glazba psihološki oslikava karaktere pojedinih likova, kao i dva svijeta i dva staleža, vilinski svijet – Dalia, Valpurga, Lilliana, Vivianna i ovozemaljski svijet: plemstvo – Agaton i puk – Cherubin i Valpurgo. Nadalje, glazba koketira sa stilskim značajkama klasike i suvremene popularne glazbe – Duet & Prologue, br. 1 i Finale, br. 12, rock glazbe i njegovih podvrsta: psihodelični rock – Arija Dalie, br. 2 i br. 8, hard rock balade – Arija Agatona br. 4; glam rock – Quartet br. 7;, simfo rock – Duet br. 3 i Duet br. 11, cabaret – Arija Valpurga br. 5, kao i songovi u maniri velikih „Broadway“ scena – Tercet, br. 6, i Aria Valpurge, br. 9.

Tijekom scene u kojoj princ večera čujemo dvorsku, kasnije trubadursku glazbu u renesansnom stilu uz specifičan instrumentarij renesansnih flauta, lutnji i bubnjeva. Posebno mjesto u operi zauzimaju tzv. prateći recitativi (Recitativi accompagnati), u kojima je dana prednost dramskom sadržaju nad glazbenim.
Vjerujemo da će u vremenu u kojem mladi hrle u kina privučeni filmovima nadnaravne tematike, ovaj projekt itekako naći odjeka, posebice zato jer je originalan hrvatski proizvod, a što je na žalost u glazbeno-dramskoj domeni postalo rijetkost. Nadalje, Hocus-Pocus je nakon dugo godina hrvatska autorska rock opera koja nastavlja tradiciju utemeljenu na vrijednim domaćim ostvarenjima poput Gubec-bega ali i gleda naprijed prema europskim i svjetskim djelima u tom žanru.

Ivan Ivica Krajač, foto: Igor ValeriDjelo spaja tradicionalne elemente opere i bajke sa novim tehnologijama, te pokazuje da kazalište itekako može držati korak sa filmom i televizijskim medijima. Mladoj publici, koja je ovisna o tehnologiji, to je poticaj da odu u kazalište i dokaz da kazališni medij, ne mora biti arhaičan. Na taj način budimo i potičemo njihovu edukaciju važnosti glazbenog kazališnog izričaja.

Stoga je od bitne važnosti prezentirati mlađoj populaciji medij rock opere koja će shodno njihovim godinama i raznim vizualno-medijalnim utjecajima kojima su okruženi naići na manji otpor u odnosu na klasična ostvarenja u formi opere, a ipak ostvariti osnovnu misao i viziju prema mladima, a to je graditi u njima ljubav prema kazališnoj umjetnosti i spajanju triju umjetničkih elemenata: govora, pokreta i glasa.

Uz mlade, renomirane pop-rock izvođače poput Žanemari Lalić i Emine Arapović u ulogama Dalie, tu su još i ovogodišnji sudionik finalnih emisija showa RTL-a, Hrvatska traži zvijezdu – Taher Sanuri i mladi, pjevač, gitarist i kantautor Ivan Mihaljević u ulogama Agatona. U ulozi Cherubina uz Vjekoslava Vostrela pojavljuje se Dino Jelusić, nekadašnji teen idol, a danas mladi, perspektivni glazbenik širokog spektra. Uz mladu akademsku sopranisticu Anu Fortunu, u ulozi Valpurge pojavljuje se Matea Gorišek, koja je je već imala priliku surađivati s autorskim timom Krajač-Tatarević prilikom rada na velikom dvoiposatnom projektu, disco-operi, D.I.S.C.O. Uloge lažnog čarobnjaka Valpurga oživjet će u interpretacijama baritona Zlatka Grljušića i Veselina Krstovskog, dok dobre vile Lillianu i Viviannu tumače mlade pjevačice-glumice Tina Bilankov, Lucija Kumić, Lukrecija Oreški i prošlogodišnja pobjednica prve finalne večeri na Dori – Doris Teur.