Večernji list o Nori danas: Mamac za publiku

HNK Varaždin u samo je mjesec dana ostvario dvije premijere. “Noru danas” Mire Gavrana odgledali smo proteklog tjedna u obnovljenom gledalištu. Posrijedi je drama nagrađena “Marinom Držićem”. Majstor dramskog pisma, Gavran se s lakoćom, neopterećeno poigrava, autoreferencijalno i intertekstualno, čuvenom Ibsenovom Norom, no njegova je drama, u spokojnoj režiji Georgija Para, svojevrsna groteska u kojoj poput plesačice na žici korača nositeljica naslovne uloge.

Dobar “orkestar”

Ines Bojanić odigrala je svojevrstan solistički koncert uz pratnju zauzetog “orkestra” svojih kolega. Georgij Paro oslobodio je toj glumici velik prostor. Isprepleću se sudbine dviju Nora. Jedna je uspješna poslovna žena koja je u stanju neprestane visoke napetosti pokušavajući pobijediti u svijetu u kojem muškarci određuju pravila, a druga je Nora glumica koja također pokušava spojiti sudbinu kućanice, supruge i žene koja želi imati karijeru. Ines Bojanić strastveno je “zagrizla” u ulogu otpočetka namećući žustrinu. Njezina je uloga mozaik koji čini mnoštvo karikaturalnih likova iz svakodnevice. U zajedništvu s redateljem pristala je na drastično pojednostavljivanje životnih situacija. Gavran i nije želio oblikovati gotove karaktere, već svodeći likove na njihove puke funkcije, upozorio je upravo na to što se događa ljudima kad povjeruju da im je posao jedina bit i svrha.

Mamac za publiku

I Beti Lučić u maloj je ulozi svojom usredotočenošću i točnošću napravila puno, kao i Ljiljana Bogojević. Kristijan Potočki srčano je tragao za ključem svoje uloge, no svojoj mekoći morat će dodati žustrinu i drskost. Stojan Matavulj bio je smiren i siguran, a Zvonko Zečević i Gordana Slivka bili su istinski partneri, suigrači svojim kolegama. Dinka Jeričević prostor je osvježila svojom jednostavnom, modernom i funkcionalnom scenografijom, a Marija Žarak odjenula je glumce točno kako treba. “Nora danas” privući će publiku.

Želimir Ciglar, Večernji list, 17. prosinca 2006.