Vjesnik o Nori danas: Drama perspektivne žene

Miro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica); foto: Saša Novković Zanimljiv tekst i gluma, obnovljeno kazalište i ugledni gosti dali su praizvedbi ugođaj prvorazrednog događaja
Drama Mire Gavrana »Nora danas« praizvedena je u režiji Georgija Para u obnovljenom gledalištu Hrvatskoga narodnoga kazališta u Varaždinu u subotu. Za dramu »Nora danas«, napisanu 2004. godine, Gavran je dobio nagradu »Marin Držić« za najbolji dramski tekst.
Na zanimljiv tekst nadovezala se odlična gluma, pa kad se na to doda obnovljeni ambijent gledališta te niz poznatih imena iz hrvatske kulture koji su došli pogledati praizvedbu – sve je dalo dojam prvorazredna kulturnog događaja.
Predstavu, koja kroz cijelo vrijeme trajanja od 80 minuta (bez stanke) privlači pozornost gledatelja, nosi Ines Bojanić u ulozi perspektivne žene Nore i glumice zamorene glumom. »Nora danas« je, naime, izvedena kao »predstava u predstavi«.
iro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica); foto: Saša NovkovićSjajnoj glumi Ines Bojanić pridružile su se i glumačke kreacije Kristijana Potočkog (kao Norin muž Toni i glumac koji želi biti pisac), zatim Stojan Matavulj (bivši tajkun Karlo), Ljiljana Bogojević (Norina prijateljica Lidija), Zvonko Zečević (psihijatar Ranko), Beti Lučić (novinarka Maja) i Gordana Slivka (služavka Jana).
Od imena zaslužnih za izvedbu predstave treba spomenuti dramaturga Mladena Martića, scenografkinju Dinku Jeričević, kostimografkinju Mariju Žarak, scensku glazbu Davora Rocca i asistenticu redatelja Gordanu Slivku.

iro Gavran: NORA DANAS, redatelj: Georgij Paro; Ines Bojanić (Nora /Glumica), Kristijan Potočki (Toni /Glumac); foto: Saša Novković»Nora danas« je drama o snažnoj ženi u Hrvatskoj početkom novog tisućljeća, ali i moderna inačica slavne drame norveškoga dramatičara Henrika Ibsena. Kao i u Ibsenovoj »Nori«, i u ovoj je drami glavna junakinja istoga imena.
Priča je smještena na početak 21. stoljeća, pokazujući da je današnja muška i ženska psihologija bitno drugačija nego u Ibsenovo vrijeme, te da su danas žene i muškarci u mnogočemu zamijenili mjesta.
Kroz dramatične scene razotkrivaju se prepoznatljivi moderni junaci, koji radi uspjeha i karijere ruše sve pred sobom, baš kao što se uvjerljivo prikazuju i junaci koji ne žele u tome sudjelovati.

Karmen Gumbas, Vjesnik, 11. prosinca 2006.